-
24 de gener de 2025
Conseqüències del Tacte
Els efectes del tacte en l'estructura i funció de les dendrites – les prolongacions ramificades de les neurones que propaguen l'estimulació – revelats en el cuc nematode C. elegans, un organisme model.
Llig l'article de la investigació publicada ací.
Escrit per Lindsey Goff
Imatge del treball de Sharon Inberg i col·laboradors/es
Technion - Israel Institute of Technology, Israel; Institute of Photonic Sciences, Espanya; Weizmann Institute of Science, Israel
Imatge publicada originalment sota una llicència Creative Commons (CC BY 4.0)
Publicat en eLife, gener de 2025
Què és la BPoD
BPoD són les sigles en anglès de la Imatge Biomèdica del Dia, és a dir "Biomedical Picture of the Day". El web original va estar creat i gestionat pel MRC Laboratory of Medical Sciences des de gener de 2012 fins al juliol de 2023 i ara està gestionat de manera independent per un equip dedicat de científics i escriptors. El lloc web pretén involucrar tothom, joves i vells, en les meravelles de la biologia i la seua influència en la medicina. L'arxiu, en constant creixement, de més de 4000 imatges d'investigacions, documenta més d'una dècada de progrés. Exploreu la col·lecció i mireu què descobriu. Les imatges són proporcionades amablement per a la inclusió en aquesta web gràcies a la generositat dels científics de tot el món.
Aquesta web és la versió oficial en català de la BPoD. Els creadors de la BPoD no es responsabilitzen de la fidelitat de la traducció.